Drömhund
Tänkte starta en tråd där ni får berätta om just era drömhundar.
Hur ska den se ut?
Hur ska det vara i temperamentet?
Ålder? Kön? osv.
Man får ju såklart välja sin/-a egna hund/-ar om man vill det! 
Men om man inte har en hund så skulle det vara kul att höra hur just DU vill att DIN hund ska vara och se ut etc!
Låt fantasin flöda!
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus
Oj, vilken svår fråga =) Personligen kan jag inte säga så mycket om storlek osv det spelar ingen större roll. Vad jag tycker är viktigt för mej är en samarbetsvillig hund som har ett stabilt lynne. Arbetsvilja är väldigt viktig för min del då vi sysslar med en hel del med våra hundar allt från agility, lydnad till viltspår och jakt.
Jag har en förkärlek till svartvita och blue roan cockrar så gäller det cocker så är det absolut de färgerna som gäller, dock felas inte orange roan något heller så man kan väl säga att den kommer på 3dje plats. =)
Kön och ålder spelar heller ingen roll, men jag föredrar att skola mina hundar från valp så jag vet exakt vad jag har att jobba med! =)

Vilken spännande fråga!
Cocker är ju en ras som ligger mig varmt om hjärtat, men hade jag inte fått/kunnat ha cocker hade det nog blivit en pudel.
Färg, tja helsvart är en av mina favoriter. Men det har inte så stor betydelse för min del hur hunden ser ut.
Lynnet däremot är jag väldigt noga med, min drömhund är arbetsvillig, vänlig, glad, har lite egen vilja och är lekfull. Verkar som jag beskriver en typisk cocker 
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar