Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: sjukdomar-hälsa
Läst 3696 ggr
Sophie&Segra
0

Blind, lurad och tumörer...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sen var jag till vet. med Segra.. Då hennes ena hörntand inte växte som den skulle.. Jag tog då med mig Prinsen eftersom jag anat att han inte riktigt ser som han ska.. Och dessutom så trodde jag inte på att hans knöl/vårta i ögat inte skavde (som dom sa till oss att den inte gjorde).
Segras tand var det ingen fara med, den skulle växa till sig av sig själv.. Och det har den gjort.

Men det var inte lika bra med Prinsen.. Mycket riktigt såg han inte som han ska.. Och om vi ska tala klarspråk så var/är han helt blind på ena ögat och ser ca 50% på ögat för knölen var. Och knölen? Ja.. Visst var det rent skitsnack att den inte skavde.. Den behövdes plockas bort så snart som möjligt! Precis som jag trodde..

Det fula i allt det här? Han gick U.A på ALLT på sin vet. besiktning som han gick igenom när han kom under “Hundar utan hem”s vingar..
Det var inte ens ifyllt på spalten där man fyller i om munnen, tänderna osv. Kollade dom ens honom i munnen? förmodligen inte, för det vore ju väldigt märkligt att dom då inte anmärkte på att hans tänder var fulla med tandsten och på vissa ställen tom svarta pga tandstenen.

Det värsta av allt?
**Det stog/står INGENTING om att han är blind, om hans knöl i ögat eller något! INGENTING! Hur kan en veterinär missa en blind hund?
**Det kommer förevigt att vara ett mysterium för mig, och många andra..

Jag, som då har ett jävla temperament.. Blev ju såklart fly j*vla förbannad när jag stod där hos veterinären, som precis hade sagt att vår hund.. Som gått U.A på ALLT.. Är blind, och hans knöl i ögat behöver opereras bort snarast möjligast!

Ringde upp HUH, och berättade allt.. Och jag var ALLT annat än glad.. Sa klart och tydligt att vi varken ville, eller tänker betala för den här operationen – eftersom dom helt och hållet grundlurat, ljugit och gått bakom ryggen på oss! Såhär får det bara inte gå till!

Ett par dagar senare var det dags för op. Som dom mycket riktigt stod för.. Jag hade även upptäckt en knöl på halsen/nacken på Prinsen.. Bad dom kolla upp den när han ändå var där.. Även den plockades bort..

Även när han skulle hämtas blev det strul.. Vi hade blivit lovade att en ifrån HUH skulle köra hem honom, då han op. i Uppsala.. Och jag har varken körkort eller bil..
Blev det så? Nej.. Strulet var ju inte över än..
Nej.. Helt plötsligt säger mamma.. Men vad i.. Nu frågar dom efter skjuts åt Prinsen på sin FB sida.. Hade vi fått veta nått? Nej, inte ett dugg.. Utan det upptäckte mamma själv när hon satt vid FB.
Det slutade i alla fall med att DJURAMBULANSEN fick skjutsa hem Prinsen.. Hur pinsamt är det inte? Herregud alltså..

När vi kommer hem och kollar igenom hans papper.. Får vi en chock.. Vad står det på pappret? Jo.. Borttagning av ögontumör samt liten tumör på vä. sida hals/nacke..
TUMÖRER!!! Gubbvårta? Inte skaver.. Inte stör honom.. BULL-JÄVLA-SHIT! Hunden hade två tumörer!

Jag var, och ÄR.. Så fruktansvärt arg och besviken.. Så ledsen och vi känner oss totalt grundlurade.. Inte bara på Hundar Utan Hem.. Utan av veterinären som utförde hans vet.besiktning.. Jag finner inga ord..

Jag vill så gärna gå vidare med det här.. Men hur? För såhär FÅR det bara inte gå till..
Bilder är tagen efter hans op.

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[dynamitella]
0

Åh fy så dålig stil!

Ria74
0

Det är helt fruktansvärt att de har gått till såhär och jag lider verkligen med er.

Jag gick in och läste på hundar utan hems hemsida, antar att han är adopterad därifrån?

Hur veterinären kunde missa att hunden är blind och har tumörer är ju en gåta. Känns som det inte gjorts någon riktig besiktning. Jag hade anmält veterinären till Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård. Det får verkligen inte gå till såhär.

Jag hoppas innerligt att Prinsen mår bättre och att det inte var elakartade tumörer han hade.

Du får gärna berätta hur det går.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ressu
0

Men fy vilken dålig stil. Står det vilken veterinär som gjort besiktningen? Isåfall kan man lämna in klagomål. Nu vågar jag inte säga hur det är i Sverige om det är via länsstyrelsen eller via veterinärförbundet ni ska lämna in klagomålen!

Hoppas det fortsätter bättre för er nu. Håller tummarna för Prinsen att han börjar må bättre nu.

Du får mycket gärna hålla oss uppdaterade hur det går för er! Vi håller iaf tummar och tår för er!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

bambiiii
0

Usch vad tråkigt!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3