Fetma hos hundar
Hur är era cockrar? Tenderar de att lägga på runt midjebältet lätt? Hos oss så går Neiti jättelätt upp i vikt nu efter valparna. Direkt hon fått något extra så lägger det sej på midjan.
Hur brukar ni känna om en hund är för rulltig?
Läste detta på aftonbladet och blev dödsförskräckt, hur kan man släppa sin hund på dedär viset, jag anser att det är djurplågeri då hunden inte kan ens tvätta sej…
Nej fy stackars tax. Tintin har lätt för att lägga på sig. Gick ganska bra att hålla honom i trim när jag bodde hemma men nu så nej funkar inte alls. Min fästmans släkt ger honom mer än gärna extra. Oavsett om matte har sagt ja eller nej till det.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Bella har väldigt lätt för att lägga på sig. Det gäller att vara stenhård och inte falla för "cockerblicken", hon kan verkligen konsten att se ut som hon aldrig fått mat innan 
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Usch så hemskt med taxen! Emil är ännu valp och har fortfarande bebishull. men vi är noga med vad han får i sig (:
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus
Hm nej, ingen av mina hundar har särskilt lätt för att lägga på sig onödig vikt.
Troligen av flera orsaker:
De råfodras/barfas och därmed har jag fullständig kontroll över vad för slags rå mat de får i sig (inga onödiga kolhydrater, inget spannmål m.m)
De aktiveras rätt mycket, de tränas, tävlar och prövas. Därmed är jag noga med deras fysik.. konditionsträning och muskelträning.Mat anpassas till mängden aktivitet helt enkelt.
Jag ser och känner dagligen på hullet deras… därmed vet jag direkt om det skulle börja bli lite för mycket.
//Lena
Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress
Ingen här hemma har lätt att gå upp i vikt. jag tycker att Flat Coated retrievrarna är för smala. och att Danny är för tjock. Mdans uppfödarn tycker Danny är för smal. =P Jag vet inte hur Danny ska vara i hullet. MEn han är nog för smal bar för att han inte äter alla måltider.=P