Ny hund!
Hej!
Länge sen jag skrev här nu men kan tala om att lilla Lissie mår bra och det gör då tyvärr inte jag (sjuk).
Men åter till ämnet. Är ute efter en ny hund. Efter mycket bråk med farsgubben hos päronen blir han en aning vresig då jag lånar hem Lissie till mig nu och då så nu funderar jag på att köpa en ny hund som kan bo hos mig dygnet runt.
Jag söker alltid cockerspaniel, valp som vuxen. Vill inte kolla blocket, eller har gjort och hittade en Calavier/cockerblanding som jag vart överförjust i och som tyvärr är på utlåning så chansen att jag får köpa honom nu är väldigt minimal.
Jag tänkte jag skulle fråga här då eftersom hela denna gruppen är så underbar.
Min hjälp som jag vill ha är från någon som kanske har valpar/äldre cocker som är till salu eller Fodervärd.
Vill ni veta mer om mig kan jag skriva om ni ber om det… orkar för tillfälligt inte kolla upp andra sidor eftersom jag är sjuk på ett konstigt sätt som tar orken av mig och jag blir slut i kropen fort.
Tack på förhand <3
Charlitas har två till salu eller Fodervärd på lite över ett år. När jag pratade med henne så lät det som om hon tänkte lämna ut någon av de äldre med. Ta kontakt med henne. Hon föder upp amrisar. Mycket fina och vad jag hört trevliga hundar. Kennel Freixenets har två vit, gula hanvalpar som är leveransklara just nu. Kennel cold case har två svarta leveranklara nu. Kennel XLNT har några väldigt unga. Detta är dem jag känner till just nu. Amrisar allihoppa såklart.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Hehe har du länkar till deras hemsidor? :p
Tror det egentligen är enklast att surfa runt lite på internet och mejla kennlar och fråga om de har hundar tillsalu/fodervärd osv. Brukar alltid finnas! :) kan ju egentligen inte vara så jobbigt eftersom du sitter och svarar på denna tråd nu? (:
Du kan ju endast kolla upp några kennlar om dagen? (: Så blir det inte så jobbigt.
Lycka till!
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Har du kollat blocket? Ibland finns det omplaceringar där. Annars är mitt tips att kontakta uppfödare i närheten och höra om dom kanske är intresserade av fodervärdar.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#2 Om du menar mig så finns alla på amrisklubbens hemsida. Jag kan nämligen inte lägga in länkar.
#4 Har kollat där på blocket och väntar nu på svar från en som har en Amris/cavalier blanding kille på 1 ½ år.
#3 Därför jag frågar här så jag lät kan kanske klicka på länkar och direkt kolla där. Har kollat google förut och tröttnat och blivit slut i skallen, har slutat med att jag stängt ner allt och stängt av datorn för det tröttade ut mig :)
Sidan kunde inte hittas ^^'
#8 Måste stavat fel någonstans. Googla på amerikansk cocker spaniel så kommer sidan upp iaf.
#6 okej, förstår (: Ska se om jag hitta något. Är inte så insatt i Amerikansk cocker.. (:
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus
#9 Vet att sidan kommer upp om man söker på den, får se om jag orkar. tack ska du ha iaf <3
#10 Cavalier funkar också men älskar dessa pigga amris så är mest insatt i dem! :p
#11 Har försökt skriva in här men det funkar inte ändå. Skumt. Dem har en otrolig fin och bra hemsida iaf. Så vackra hundar så jag blir tokig av ha-begär.

#12 Kan det vara den här sidan du menar?
#13 Ja precis. Tack. Sen ni hundarna som är på startsidan. Dem är så otroligt vackra. Ni får ursäkta jag har inte träffat en amris på säkert en månad nu så jag är lite galen.

#14 Dom är helt underbart vackra 
Närmsta jag kan åka är Borlänge, vore roligt att visa detta för mamma igen om att åka till Dalarna åter igen xD