Cockrarnas utseende
Hur noga är ni med era hundars utseende? Menar då om ni borstar, badar, borstar tänderna osv osv regelbundet? Och hur ofta isåfall? Hur ofta trimmar ni era cockrar?
Emil har valppälsen kvar så vi borstar igenom honom noggrant en gång i veckan och duschar honom vid behov. Brukar bli var tredje vecka ungefär. Vi brukar gå mycket i skogen, vilket resulterar till en smutsig hund ;)
Sen försöker jag hinna med att borsta tänderna på honom varje dag…hur viktigt är det egentligen med tandborstning?
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Jag borstar nästan aldrig tänderna på Bella, det funkar helt enkelt inte. Hon biter bara i tandborsten. Visst får hon lite tandsten, men den plockar vi bort när vi ändå är hos vetten för vaccination.
Borstar pälsen gör vi ganska ofta, ett par gånger i veckan. Dusch blir det när det behövs. På vinterna oftare än på sommaren.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Vi har för det mesta våra utställningstrimmade då vi med jämna mellanrum är på utställningar.
Vi borstar de efter varje skogstur då det ibland tenderar fastna ris i pälsen. Dock använder vi K9ans spraybalsam för vi åker ut så det fastnar mycket mindre än det gjorde tidigare.
Ang tandborstningen så är det självklart bra att göra det så ofta man kan, helst 1 gång om dagen. Men våra tuggar mycket på tuggben samt äter morot, knäckebröd och dylikt så vi borstar inte så ofta.
Duschar gör vi så sällan som möjligt men före varje trimning och utställning blir det. Jag brukar försöka bara skölja med vatten i största möjliga mån då vi varit ute i regn och rusk.
Borstar öronen nästan varje dag sen har vi klippt ner pälsen en bit så det blir en gång i veckan el nåt…Jag ger Dentastix varje kväll som ska vara bra mot tandsten..borsta gjorde vi i början..men man glömmer och det är besvärligt..