Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettpälsvård-skötsel
Läst 1765 ggr
Astell
0

Pälsskötsel

Jag behöver råd ang Lillens päls..hur gör jag för att behålla hans päls snygg vill ju inte klippa ner honom, han har mkt päls…man slappar ju med det för att han ofta är blöt och då är det inte så roligt att kamma och borsta. Just nu är han ganska nerklippt för att han fick tovor, han gillar ju inte att bli borstad utan håller på att krångla etc…räcker det med en ordentlig genomgång av pälsen en gång i veckan? Öronen är lätta att borsta igenom och det görs ofta…

Ressu
0

Vi kammar nog mera sällan än så Skäms. Men vi har börjat använda K9ans spraybalsam i ben- och maghår som gör att pälsen inte tovar sej lika snabbt samt att den skyddar pälsen nu då vi är ganska mycket ute och jagar =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Astell
0

Okej..Tack för det, ska införskaffa det sprayet, vill ju att han ska se ut som en cocker spaniel ska..

När ni har varit ute i regn..torkar ni bara av hundarna?

Ressu
0

Vi köpte från Clas Ohlson microfiberhanddukar som suger upp både vatten och tar största delen av grus osv. Men är de riktigt grisiga så åker de nog via duschen =).

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Astell
0

Okej…Tack, ska kolla upp det också :)

maay
0

Borstar Emil ordentligt en gång i veckan. När det regnar torkar vi honom ordentligt och borstar sedan igenom honom. Han har dock valppäls kvar så han blir lite krullig :p

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Astell
0

Okej :) ska borsta en gång i veckan ordentligt hädanefter..

Ria74
0

Med Bella är det helt omöjligt att hålla hennes päls tovfri när den blir för lång så jag klipper ner den lite lätt åtminstone.

Sen brukar de bli borstning varje gång vi har varit ute och det har regnat.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Astell
0

Ja det är synd för de är så vackra när de har lång välklippt päls..nu är Lillen mest krullig Rynkar på näsan

saandra88
0

Nu är ju detta ett litet omständigt tips, men att föna hundens längder torr tycker jag är ett jättebra sätt att hålla pälsen mjuk och tovfri… Och spraybalsam i såklart.. :)