Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: övrigt
Läst 828 ggr
Knutte-love
0

Hur ska jag göra?

Jag har nu fått ett förslag. Som ni kanske läst några gånger så skriver jag att jag "Lånar" Danny av min syster. Nu är det så att hon inte orkar ha han kvar. så antigen tar jag han. Min syster står för alla kostnader och så. Men jag har han som min. eller så ska vi ge honom tillbaka till uppfödaren.

Jag vill ju hemskt gärna ha han. Men jag har ingen hundvakt och mamma jobbar förmiddag och jag lär till skolan. Min kompis har en Chihuahua hane på 8 år. och han och Danny går absolut INTE ihop. vi har lyckats fått dem att fungera på promenader. Men inte inne. Och de är den enda hundvakten jag har som kan ställa upp. Sen kan vi ju inte umgås med hundarna samtidigt heller. För då måste vi stänga in dem i ett varsit rum. Och det vill jag helst inte. Sen så kissar Danny inne om vi är hos min kompis med Chihuahuan. Och dem har trägolv. Så då måste jag ha uppsikt över han hela tiden. så det inte börjar droppa nere i deras vardagsrum. Det fungerar ju bra på sommaren, för då är vi ju ute hela tiden. Men nu när det är vinter så blir det ju att man sitter inne och gör annat.

När jag har Danny själv så är han en helt normal hund. Utan några problem. Förutom mot vissa andra hundar. Men han är hur lugn och go som helst.  Han är facktist rätt lat när jag har han själv. Flört

Så nu står jag in för ett jätte jobbigt val. Antigen så tar jag han som min eller så ser jag han inte mera.=( Så tips och hjälp med detta får ni gärna säga.=)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Ressu
0

Oj, vilken situation. Finns det ingen som kan ha ut Danny en gång under förmiddagen? En förmiddag klarar nog sej hundar ensamma om de under eftermiddagen får tillräckligt med motion. Våra brukar vissa dagar vara ensamma ca 3-4 timmar då vi jobbar och det är inga problem.
Hoppas du får något bra tips nu eller kommer på någon lösning! Vi håller tummarna för er!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Knutte-love
0

Ne tyvärr finns det inte det. :( Jo, Men har ju ingen hundvakt som tex på söndag när jag ska till globen.:(

Hoppas det jag med.=P

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.