Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettbeteende
Läst 1912 ggr
Knutte-love
0

Gör din/a hund/ar utfall?

Ja, som rubriken lyder. Gör din/dina hund/hundar utfall?

Danny brukar göra små utfall. så det är enkelt att få han att sluta.=) Men det är inte ofta det händer, men ibland.=P

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Ressu
0

Enbart då de leker med varann så gör de låtsasutfall, men aldrig mot andra hundar eller människor!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Ria74
0

När Bella leker kan hon göra låtsasutfall, men inte några som är allvarligt menade. Oftast gör hon i såfall utfall mot någon av sina leksaker.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

maay
0

Samma som Ressu, Emil gör endast små utfall när han leker med andra hundar. Men aldrig i vanliga fall :)

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Knutte-love
0

#1 #2 #3 Gud vad skönt.

Kan filma Danny när han gör utfall när hundarna ska ut på gården. Vet inte varför han gör det. så hjälp skulle uppskattas.=)

Kramiz Amanda och Danny!

Viccan92
0

Tintin gjorde det. Jason gör det inte. Däremot kan han baka undan och skälla.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Ressu
0

#4 I vilka situationer gör han utfall? Ser man på han att nu är det ett på kommande? En film eller grundligare berättelse så skulle hjälpa före jag vågar ge några råd.

Utfall kan komma av flera orsaker t.ex rädlsa, osäkerhet, ogillande, aggressivitet eller understimulans.

// Ressu
kennel Westtorpets

Knutte-love
0

#6 På promenaderna ser man på han att det ska komma. Så man kan få han att tänka på annat.

Men när man släpper ut dem på gården så springer Danny efter våra flattar och biter dem i sidan och är rent av aggresiv.=( Han gör inte så på t.ex Jessie. Han går bara på Flattarna. Och även fasst vi kan ha varit ute hela dagen och släpper ut han med dem stora så gör han det. Jag brukar ta en koppel och rycka en snabb gång när han tänker springa. Men när han är i koppel så går det bättre. MEn när flattarna har bajsat så brukar dom oftast springa där ifrån till den som är ute med dem. och då springer Danny efter och gör utfalll. Jag har även testat att sätta alla vid dörren och säga deras namn när dem får gå ut. Och då släpper jag ut dem när dem är lugna. Men nu hjälper inte det. för att han gör samma sak då som alltid. Jag har även testat att släppa ut han förs och i mitten mellan alla hundar. och då står han nedanför bron och väntar på att dem ska komma ner så han kan springa och bita dem. så mina ideér är slut nu. =(

Det lär tilläggas att han biter inte hårt. Det har inte blivit något märke eller sår. Men jag är orolig att om jag inte får stopp på detta så kommer väl det bli det till slut.

Kramiz Amanda och Danny!

Ressu
0

Hmm…
Har du provat att ha ut bara han och en av flattarna? Oavsett om de är lugna då de går ut eller inte så kan hundarna gå upp i varv då de får springa lösa. Jag har några bekanta med samma problem. Deras näst äldsta hund går på den äldre pch yngre då deras lek blir för intensiv.
En annan sak du kanske kan prova är skrammel, alltså då han gör dessa utfall mot flattarna så kasta en tom läsk- eller ölburk med stenar i (återtejpad) inte på men brevid för att då dendär sekundens tvekan du behöver för att få led hans uppmärksamhet tillbaka till dej.

// Ressu
kennel Westtorpets

Knutte-love
0

Ja, det har jag. och samma ska då. Han springer efter den. Även fast flattarna är lugna så gör Danny "Utfallet". Jo en sån hade vi på Hunddagiset jag praktisera på. Den va effektiv. Men det är det att jag är den enda som går ut med hundarna. Syrran och mamma släpper bara ut dem. Jag står ju ute med dom och försöker hålla dem lugna hela tiden. Det är många gånger jag har jagat Danny tills han stannar… för jag blir så himla irriterad på han. =(

Jag vet att han lyssnar på mej. Men han skiter i det totalt.=/ Ibland är jag så irriterad att jag har lust att ge han ne smäll. MEn det förstår ju inte han. (Det har ALDRIG hänt) Då vänder jag mej bort och tar djupa andetag och försöker igen när han gör utfallet.

Kramiz Amanda och Danny!

Ressu
0

Hmm… provat långlina på Danny då? Det låter lite som om han lärt sej att ignorera dina kommandon. Där skulle långlina hjälpa att då han inte lyder så bromsa han med linan så han lär sej att han bör lyssna på dej då du säger något.

Cockern är en envis hund och man kan bli gråhårig då man försöker träna bort en olat… =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Knutte-love
0

Ne, Det har jag inte. Deet kan jag testa..=)
Hmm, Jo jag vet att dem är envis.=P

Kramiz Amanda och Danny!

Banankaka320
0

Inte min prinsessa Kajsa (cocker) men däremot Nakenhunden ibland när vi är vääldigt nära okända hundar eller om hon blir överraskad

Knutte-love
0

#12 Hehe okej. Glad

Kramiz Amanda och Danny!