Snöiga hundar?
Hehe, lite nyfiken på om era hun/ar blir full med snö nu när snön nyss kommit? Iallafall här.;)
Danny ser ut som en vit cocker när han kommer hem. Men endå är han svart/vit. =P
Sen hur gör ni för att förhindra att snön fassnar? Vi brukar andvända en overall på Danny.
Ni som har cocker i lång päls(Alltså inte nerklippt.) Hur blir pälsen? Dannys päls går det inte att borsta när det än blöt. Gör era hund/ar det?
Många frågor. Men svara på dem ni kommer ihåg.=)
Emil har valppälsen kvar så du kan nog gissa hur den ser ut när han varit ute i snön ;) Snökockorna är som klistrade i pälsen, i öron och under tassar. Vi använder en borste och handduk. Men det är svårt att få bort precis allt.. Ska bli skönt när vi trimmar honom ^^
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus
Hehe, Jo det kan jag.=P Hehe, Fungerar det med en bortse? =) Hehe, jo det förstår jag.=)
#3 Haha! Detta känner jag gott och väl igen.
Ungefär sådär ser Danny ut efter att han ha varit ute också.
#2 jo det gör det faktiskt. Fast bara en liten del av snön :/ Hur gör du?
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus
Wesslan jaktcocker är mer under snön än ovan, tror han leker ubåt.
Tack och lov har han en rätt lättskött päls, inte överdrivet mycket päls.
Det som fastnar tar jag bort med en karda.
Har även en storpudel som trots sina långa ben kan få en hel del snö i pälsen. Samma här, kardan tar bort det mesta.
Skulle det bli alldeles för mycket så blir det avspolning i duschen.
//Lena
Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress
När jag hade Tintin så fick han först sitta vid våran värmefläkt en stund. Sedan tog jag kam och hårfön och tog bort det mesta. Eller duschen med varmt vatten. Enklare med overallen då fick han bara lite vid tassarna.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Jag använder numera K9ans spraybalsam som jag sprejar på hundarna nån gång i veckan och då fastnar det betydligt mindre snö i pälsen.
Men om vi t.ex varit flera timmar i skogen så är det nog endast duschen och ljummet vatten som gäller för att få bort allt.
Är ganska skönt att ha tax. Han bara skakar på sig så är all snö borta. Är inget som fastnar.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Bella liknar en snögubbe när hon kommer in efter att ha varit ute i snön. Bilden i # 3 känner jag väldigt väl igen 
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Hehe roligt tat ni svarat på frågan. och det är super roligt och se att alla har sina olika sätt att ta bort snön som har fasnat.;) HAr själv köpt en borste som jag har på hundarna och bortar bort snön som går.=)

#13 Hehe, detta va ju inte mycket snö. ;) Det är ett under om Danny skulle ha så lite snö i pälsen.;) Men så söt hon är!=)

#15 I vanliga fall påminnner hon mer om bilden i #3 

Å, så söt!!!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
#16 Hehe, jo det förstår jag. Man får stå ut på vintern. 
Som tur är har det inte varit någon kramsnö hos oss än så Bazze har klarat sig undan. Men tidigare år har vi fått bära honom hem sista biten för att där fastnat så stora snöbollar i "armvecken". Dock kan jag tipsa om D104 utredningsspray. Det fastnar inte alls lika mycket snö ifall man sprayar på lite där det fastnar värst innan man går ut. Sedan är det ju rätt smidigt när man ska borsta vovven också ifall pälsen är jobbig. :)
http://pillasddv.weebly.com/
#20 Jo det är jag också.. Väldigt trött på snön för tillfället. Kommer bara mer och mer här hemma. Nu vill jag att det ska bli Sommar! 😉
Såhär såg Danny ut på promenaden i förrgår. 😛
Ojoj, denna snö ställer till det för våra cockrar! 🙂
#22 Haha men lillen då… jag gillar kämparandan i hans ögon dock! *måste…fortsätta…framåt*
#23 Jo den gör ju det! 😛Fast han fick ju träna lite.🤪 Men jag tyckte väldigt synd om honom! 😕
#24 Hehe, ja.^^ Han gav inte upp. Ändå så va han tvungen att hoppa fram. 😃

Här är det alldeles slaskigt nu så det blir en dyngsur skitig hund som kommer in efter promenaden….. suck. Nu har han torkat å då är det dax igen att gå ut….🤪
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken