Är detta en Cocker mix?
Hej på er allesammans på Cocker i fokus! Jag har fått hem två stycken vovvar som jag adopterat från Ungern, och jag misstänker att den ena är en Cockerspaniel mix. Vad tror ni som är vana vid rasen om ni utgår från dessa bilder? Han är den lilla svarta!
Han är väldigt go till sättet, extremt pussglad och kelen av sig. Nästan lite för "på". Har svårt vid hundmöten då han gärna morrar och skäller. Han springer alltid med nosen i marken, och glömmer då att lyssna på vad matte har att säga, springer gärna iväg och försvinner ett tag och kommer endast om man ropar överdrivet glatt till honom! :) Fastnar mycket lätt för luktspår på marken, och ÄLSKAR fåglar och smådjur och vill bara jaga dem.
Han har rätt lång päls även om det inte syns på bilderna, och den är längst på baksidan av frambenen, under magen, mellan bakbenen och på svanstippen.
Rent storleksmässigt är han i stil med en Cocker. Så vad skulle ni tro?
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Jag personligen tycker inte att det ser ut att vara cocker spaniel i, någon spaniel men ej cockerspaniel tror jag :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är väldigt svårt, omöjligt, att få reda på vad det är för raser i blandrashundar. Även renrasiga utan papper, man kan nästan aldrig vara säker på att det är bara är en ras den hunden. Men tillbaka till din blandrashund, så är det omöjligt att säga om det är en Cocker-mix. Det finns många hundar som gillar att jaga fåglar, spåra osv. Men jag ser iallafall ingen Cocker Spaniel i hunden.
#3 Jag vet att det är omöjligt utan att veta föräldradjurens raser, men tänkte mer på vad det "kan" vara. Jag vet att jag aldrig kommer få veta säkert, men skulle vara kul att ha en riktlinje på vad han har i sig! :)
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#3 Okej, jag förstår. :) Men det är fortfarande omöjligt.
Visst kan det finnas cocker i nån av de, det kan ingen svara på. Men utgående från utseendet så tror jag mera på retriever typ labrador eller golden.
tror inte det finns cocker i honom. Men näst intill omöjligt att veta säkert… otroligt söt är han (o den andra!) i vart fall! :'D Lycka till med dem båda!
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Jättesöta hundar du har :)
Jag ser inte cocker i honom så direkt, men som alla andra har sagt är det nästan omöjligt att se när det gäller blandrashundar. Det kan mycket väl finnas cocker i honom även om det inte syns så mycket i utseendet.
Läs på så mycket du kan om rasen, det brukar vara lättare att känna igen beteendet.
Själv hade jag en blandras för 10 år sen som hade border collie, berner sennen och schäfer i sig. Hennes enda arv på utseende sidan var berner sennen. Men i beteendet hade hon mycket border collie.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#5 Hon vet att det är omöjligt men man har fortfarande rätt att gissa och man kan gissa om man fel, även om det är omöjligt att säga vilka raser det i, om man inte skickar iväg och kollar :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Liknar lite en av mina gamla hundar, som var en hiskelig blandning. Dock mest av Border Collie, Engelsk Setter och Flatcoated Retriever. Hon var också ganska liten, men jag skulle gissa på att det kan finnas någon annan ras också i din. Kanske Engelsk springer spaniel? Söta vovvar. :)
Jag tycker det liknar en korthårig cocker, samma storlek, samma uttryck på ngt vis :)
Jag tror fortfarande att det är cocker i honom, kanske inte i föräldrarnas generation, men iallafall tidigare någonstans. Tror dessutom det är Labrador/Jaktlabrador och Beagle i honom. Men man kan aldrig veta som sagt! :)

#12 Är mycket troligt att det finns cocker i honom. Han är ett riktigt charmtroll i alla fall 🙂
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag har kommit fram till att det nog mer troligt är Wachtelhund i honom då det stämmer mer in på hans temperament och betéende. Och de är ju av spanieltyp och inte helt olika Cockrarna, så det skulle inte förvåna mig om det är Wachtel i honom.
#13 Ja men visst är han charmig lilla killen? 😃