Varför just Cocker?
Här kan ni berätta om just varför du föll för cockrar :)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Till en början hade ja o min familj faktiskt tänkt oss en Sheltie och vi hade till och med ringt uppfödare och skulle åka o kolla lite. Men så såg vi Emil på en annons och fastnade direkt! Så vi ringde uppfödaren o åkte o besökte han :) och ja.. Det sluta ju bra ;) :) fastna för cockern eftersom de har ett himla mysigt temperament och är otroligt goa :) sen är de ju söta också :)
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus
Det va min syster som skaffade Danny, så det är nu jag har tagit honom ifrån henne. Eftersom jag tycker om Danny så mkt och han tycker om mej. MEn ifrån början av allt så vela min syster ha en Amerikansk cocker. men då hade uppfödaren som Anna hjälpte till som en Engelsk Cocker. Som skulle få en kull. Och uppfödaren visste att Anna vela ha en Amris. Så uppfödaren fick Anna att ta en Engelsk Cocker på Foder av henne. Så det va ungefär det. Sedan fick jag välja om jag vela ha Danny som min helt och hållet, eftersom Anna inte har tid för en cocker i sin vardag. Sedan blir han så stressad med hennes två Flat Coated Retrievers. Så jag har tagit honom. Och vi har pratat med uppfödaren och kommit överrens tillsammans och vi har kommit på en plan tillsammans. =)
Fasst eftersom både jag och min syster bor hemma hos mamma så va vi ju tvungen att få henne att gå med på att ta hem Danny. Och det va inte svårt eftersom vi har haft Dannys mamma hemma och mamma vart helt fast besluten av att skulle vi ha en till hund så skulle det va ifrån Dannys mamma. =)
Hehe så kul att läsa :D
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Min gamla hund dog och jag började leta efter en ny. Jag hade bestämt att jag gärna ville ha en mindre ras (den gamla hunden var en blandras med berner sennen i) denna gången men letade förutsättningslöst.
Jag fick syn på cockrar på nätet och började läsa på lite om dom. När jag sen hittade en uppfödare och åkte och hälsade på så smälte jag direkt och på den vägen är det.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Var ska jag börja =)
Då jag var yngre så skaffa min mor en röd cocker som hon börja träna agility med. Jag hade själv då en långhårig collie och kunde inte tänka mej att ha en cocker (mest pga pälsvården)
Sedan blev jag äldre och till mej flyttade först en sheltie och sedan en till så träffa jag min man och vi flytta ihop. Min man är mycket intresserad av jakt och spårning medan jag mera brinner för agility, lydnad osv. Så vi fundera länge och väl över vad vi ville ha och då föll valet på cockern främst för dens mångsidighet och storlek. Numera bor det 3 på heltid och en dagtid hos oss 😃
Jag och min dåvarande sambo hade bestämt oss för att skaffa en hund. Jag ville ha en pappillon men sambon sa att det blir inget mindre än en cocker. Han var uppväxt med cocker och ville helst ha en sådan. Så jag började läsa på. svarade på en annons på en 1,5 årig liver and tan hane som jag mailade. Fick till svar att en kille skulle komma och titta på hunden den veckan. Letade vidare men utan napp. Efter ett par dagar fick jag ett mail från familjen med Liver and tan killen, han som variti och tittat ville hellre ha en springer spaniel, de undrade om vi fortfarande var intresserade. Vi åkte och hälsade på på en lördag. Åkte hem och pratade igenom allt, kollade med familj och grannar om vi kunde få hjälp på de dagarna vi jobbade. Åkte tillbaka dagen efter och köpte honom. Det har vi inte ångrat en sekund! Även och jag och min före detta inte lever ihop längre så älskar vi hunden båda två och har kunnat pussla och kompromissa. Våran Koffi är en högt älskad hund!