vilken storlek på sele?
vilken storlek ska en engelsk cocker spaniel ha på sele? Ska till Ullared imorgon och om det finns sele skulle jag vilja prova.
9 år, lite tjock och lurvig :))
Jag tror att det är bäst att du tar med dig din hund eller skriver upp hundens mått 😃
#1 Får man ta med hund till ullared? 😎 Kan ändå inte ta med honom..xD
Vart ska man mäta då? (kan du kanske rita..)
#2 Det vet jag inte, förmodligen inte 🤐
Du ska mäta runt bröstkorgen för att få fram storleken till en sele, bakom armbågarna där selen ska sitta 🙂
De flesta tillverkare av selar har en egen hemsida var de skriver vilka mått man ska ha (och var man mäter dessa)
Okej, men vad för typ av sele tycker ni är bäst? Vi har aldrig använt sele så vi vet inte. Vi behöver ingen speciell för att han drar eller så, vi vill bara ha en bra, fungerande sele :)
http://djurmaxi.se/hundsele-hurtta-reflex-neonorange-p-5699.html
Vilken storlek? Jag kan inte så mycket om hundraserna så vet inte hur stor cockrar är jämfört med dessa vovvar.

Det lättaste är om du tar ett vanligt måttband och mäter din hund. Det är ganska individuellt hur stora hundar är även inom samma ras.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
tack:)
Nu vet jag inte om du ha köpt sele redan, men jag föredrar y-sele. Tycker den sitter bäst. Min hund har 60 i hurttas y-sele har jag för mig men hon är en liten cocker tik. Det bästa när man ska köpa sele är att åka till en djuraffär där man får ta med hunden in och prova sele. Då vet man att den sitter bra, utan att skava!
Mvh Linn
#10 Nää, vi åkte aldrig till Ullared. Kanske på lördag, får se om det finns något då.
Ja, jag kan åka till djuraffären och prova någon dag!
Ja gör det, så vet du ju iaf ungefär hur stor den ska vara! Vet inte riktigt hur mycket selar dom har på gekås men det var inte mycket när jag var där i höstas.
Mvh Linn
Jaha, vad tråkigt :( Hoppades att dom skulle ha stort utbud av hundsaker där.. men det kanske finns en bra sele i djuraffären :) Helst av allt vill jag ha en hurtta sele, dom är SÅ snygga och verkar himla bra!
Ja jag gillar hurtta, dom sitter väldigt bra på min hund och jag gillar färgerna. Endel gillar inte reklamen som är på men hurtta har ju kommit ut med en ny collection där det inte är lika mycket "reklam" på, men de är inte i lika starka färger. Lite synd tycker jag!
Mvh Linn
Jag gillar reklamen :D
Jag har inte heller nått emot den, tycker det ser bra ut med den faktiskt :D
Mvh Linn
Ja :D Och så älskar jag att hurtta sakerna är så breda : ))