Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettbeteende
Läst 3024 ggr
SusannAlg
0

Kissar inne

Har ju en cocker som är 3 år gammal. Har haft problem med honom att han har varit opålitlig och bits…. nu verkar det som att vi börjar få bukt med detta, men nån gång innan jul började han kissa (skvätta) inomhus. Har inte skvätt inne sedan han var liten valp. Nu händer det oftare och oftare. Jag lyckas aldrig ta honom på bar gärning…. utan plötsligt är det en pöl när han skvätt på fåtöljen eller dörren osv…. Vi har furugolv…. som tur är är det gammalt å slitet men ändå! Förra helgen kissade han även i skinnsoffan…..

Vad gör man??? Han är inte kastrerad.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Ria74
0

Spontant känner jag att antigen är det en form av protest eller att det är revirmarkering.

Jag har aldrig varit med om det med en hund. Men har haft hankatt som skvätte inne både i tid och otid. Gärna då i soffor och sängar. Jag kastrerade honom, men inte upphörde det för det. Lösningen blev att jag hade plast över alla stoppade möbler. Det såg inte snyggt ut, men det var effektivt. Jag vet inte om han inte gillade att kissa i plast eller om det helt enkelt var så att han förstod att man inte skulle använda skinnsoffan till toalett, men han slutade till slut och jag kunde plocka bort plasten igen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Emo
0

Har du kollat så det inte är urinvägsinfektion?

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Knutte-love
0

Vi har problem med att Danny revirmärker om vi åker hem till någon med hund. Och det är oftast när vi åker själv med honom. Inte om dem två andra är med. Så vi pratade med uppfödaren och hon sa att det brukar lugna ner sig med åldern. Det vet inte jag om det kan stämma. Men jag hoppas på det.=)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

medde
0

Först är det nog  bäst som andra sagt ovan. Få reda på om det kan vara så att han har en urinproblem eller protester. Han kan även känna av den andra hundens urin och vill därmed markera in sitt revir

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ressu
0

Misstänker det är just pga att ni nu har börjat "ta makten" av han som han har börjat revirmarkera i form av protest. Blir det riktigt problem med det så finns det något som heter hanskydd som man kan sätta på de gånger som man inte har möjlighet att ha full koll på han. Sedan så även försöka spreja något på de ställen var han kissat så att det slutar lukta.

Kissar han annars mera ute då? Isåfall kan det också vara UVI

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

SusannAlg
0

Han kissar som vanligt när man är ute med honom. Å, skvättandet började redan innan jul nångång, å det var först i slutet av Januari som jag var iväg å pratade med en veterinär när vi hade problem med bitandet. Så det stämmer inte riktigt.

Har du nåt tips vad man kan spruta med, så att det slutar lukta?

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Arny
0

Testa hanskydd med. Det är som en trosa man sätter på honom. Min mammas hund vill gärna skvätta när han är hemma hos mig, så jag får följa honom som en skugga de första 20 min när han kommer in. Direkt när han lyfter benet fyar jag honom och sen gör han inte det igen.

Hoppas det löser sig för dig, inte roligt att ha ett sådant problem

Ressu
0

Det finns något medel som man kan spruta på var de har skvätt, finns i de flesta djuraffärer (finns både för inomhus och utomhusbruk). Kommer tyvärr inte ihåg namnet sådär på rak arm.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

Såg att du fått rådet hanskydd att sätta på. 

Så här ser det  ut och kostar

Länk

Astell
1

Lillen skvätter också hemma hos andra som har hund, tack för tipset med pinkskydd :)

medde
0

#10 Min Mickey man göra fundera på pinka i revir om vi åker hem till någon första gången, har jag det på faktiskt bara första gången, så är han "säker" alla andra gånger efter det.

EllenBellen99
0

Det bästa är ju att träna upp honom att kissa ute och inte inne.            Du kan ju berömma honom med Godis för varje gång han kissar ute.

medde
0

#12 Det gör vi nog alla, men "olyckor" och hände ändå av olika anledningar. Hur torr och tränad hunden nog än är