Storlek på hundbädd?
Det börjar bli dags att köpa ny säng till guldklimpen här hemma. Förra sängen jag köpte blev på tok för stor, men snål som man är så har jag behållt den. Nu är den äntligen utsliten, och jag har surfat runt på nya säng. Finns jättemycket fint!
Men för att det inte ska bli fel igen, undrar jag vad ni andra har för storlek på era bäddar. Min förra är hela 80 cm i yttermått, så jag funderar på om 50-60 är lagom, eller om jag kanske ska köpa en ännu mindre. Vad trivs era hundar med - trångt och mysigt eller mycket plats att breda ut sig på?

Bella vill ha riktigt stor plats i sin säng. Jag köper alltid hellre en för stor än en för liten bädd till henne.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Lite beroende på dagar vid oss =) Vi har flera olika modeller på hundbäddar, allt från små till stora. Vissa dagar / gånger vill de ha det trångt medans andra gånger ska de bredas ut ordentligt 😃

Då blir det en mittemellan tror jag. 60 cm bör bli lagom. Vill han breda ut sig är han ju inte rädd för att inta soffan… eller sängen för den delen. Tur att man har pinnstolar som man kan sitta på själv. 😉