Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: kennel-valpar
Läst 1562 ggr
Cockerspaniel
0

En egen ny hund!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror jag har letat efter en hund i 1½ års tid nu och inte funnit den rätta! Har mailat runt och ringt till olika uppfödare m.m men aldrig har det liksom klickat mellan mig och en annan uppfödare.

Älskar ju mammas hund Lissie, men jag känner att jag vill ha en ny egen hund att pyssla med som jag får träna upp själv.
Jag bor i en etta på 30 kvm med 2 katter och ibland bor ju Lissie hos mig så det är inga problem med utrymmet alls!

Just nu så är jag ute efter en Amris eftersom det är den rasen jag är så fäst och frälst vid. Utställning eller ej det är struntsak. Mestadels söker jag ju en hund mestadels för sällskap åt mig, katterna och sen kanske då Lissie kommer på besök att hon får en lekkamrat att leka med.

Jag har ett vikarie jobb så man vet aldrig när jag jobbar eller hur jag jobbar, men hundvakt kommer jag alltid ha eftersom mina föräldrar bor 250 meter ifrån mig så hunden kommer att lämnas hos dem om jag får jobb, men jobbar jag och mina föräldrar så har jag mina 2 bröder som bor där hemma och ingen av dem jobbar så de passar mer än gärna Lissie och min hund, om det nu blir en hund i framtiden!

Jobbigt! Hade en hund på G. men då hände det något som gjorde att jag fick tacka nej till denna fina hanhund även fast det sved i hjärtat att göra det!

Har iaf hoppats på att jag kommer ha en hund till hösten efter sommarjobbs perioden!

Hemskt jobbigt inlägg men jag blir rätt så frustrerad då saker ska behöva ta så lång tid innan det kanske händer något!

Ria74
0

Vi håller både tummar och tassar här hemma för att du ska hitta en hund som passar🙂

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Cockerspaniel
0

#1 Är ganska långsökt nu eftersom det är väl ekonomin som säger Nej för tillfälle! Men en hund ska jag ha!

Man får ta tillfället i akt! Har kollat runt bland olika uppfödare men jag kan inte åka 100 tals mil för att kolla på valpar, åka tillbaka dessa 100 milen och sen tillbaka igen om några veckor! x)

Ressu
0

Hoppas det löser sej för dej! Vi håller tummar. tår och tassar för dej!

Klen tröst men den som väntar på något gott…

Väntar alltid för länge?

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Cockerspaniel
0

#3 Min väntan är såååå lååååång just nu! ;) Haha