Varma vovvar
Idag är det rejält varmt här i Kristianstad. Bella gillar inte värmen något vidare, jag har satt på en liten fläkt framför ett öppet fönster och där ligger hon hela tiden och ser allmänt sur ut.
Hur gör ni för att svalka av era hundar nu när det blir varmt?
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Åh, det låter skönt. :) Vi har en liten pool åt våra hundar som dem går och svalkar sej i. :) annars har vi dukar som man lägger i kyen och lägger över hunden. :)
Jag har henne rakad under magen och insidan av benen, det hjälper en hel del. Det syns inte när hon står och sitter men det märks stor skillnad på henne. Sen har jag det rätt svalt inne alltid eftersom jag har nerdragna persienner och aldrig öppnar när det är som varmast. Stängt och nerdraget ska det vara på dagarna så håller sig kylan inne. Sen fram på kvällen brukar jag öppna ett fönster ibland. När det blivit svalare :)
Mvh Linn
Våra får gå ganska fria omkring i huset. Det finns svala plattor att ligga på och varma bäddor om de vill ha det (soffor och fåtöljer är också till deras förfogande). Sedan så åker vi och simmar me de med jämna mellanrum (dock inte varje dag).
Tilläggas kan ju också att då vi är hemma (vilket nån av oss för det mesta är) så står dörren öppen (sommartid) så de får vara ute eller inne som de själv vill =)
Emil är rakad under magen. Sen har han alltid kallt vatten tillgängligt både ute och inne. Han brukar föredra att ligga under bordet utomhus där det finns plattor som i skuggan blir svala och sköna! :)
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus
Tunnat ur pälsen med effileringssax och trimkniv, sen är vi alltid nära vatten. Antingen stranden eller syrrans pool ;) Men hon gräver gärna ner sig i jorden och svalkar sig själv