Annons:
Etikettlekar
Läst 1852 ggr
Knutte-love
2013-04-23 17:13

Halsband/sele/jaktkoppel

Ja, som sagt. Är lite nyfiken på vad ni använder till era hundar. Så en liten Undersökning får det bli. Skriv en kommentar om Varför ni använder det ni gör.

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Annons:
Knutte-love
2013-04-23 17:23
#1

Själv använder jag Sele till Danny.

Varför? Jo för att Danny har dragit i kopplet enda sedan han va valp. Och jag har provat det mesta. Det jag inte hade provat va Sele. Så förra våren när vi åkte på en hundutställning så hittade jag en Sele som passade mej i Smaken och som Danny inte brydde sej om att han hade den på sej. Så efter det så går Danny mkt bättre i koppel. MEN han tar i mer när han drar. Men jag som har ont i händerna tycker att det är mkt enklare och dra tillbaka honom. =) Så därför vart det Sele för mej.

Lär tillägga att igår va det FÖRSTA gången jag använde ett halsband på Danny när vi gick ut på en promenad. Och han drar mycket mer då. Så sele kommer jag använda på honom hela tiden.😉

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Ria74
2013-04-23 18:08
#2

Vi kör med halsband här hemma. Varför det blev det var nog för jag hade halsband till den förra hunden och gamla vanor är svåra att bryta 😉

Halsband funkar kanon för oss.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Knutte-love
2013-04-23 18:11
#3

#2 Hehe okej. Jo jag vet. 😛

Låter bra!=)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Ressu
2013-04-23 20:42
#4

Helst hade jag svarat alla 3 =) Det är så beroende på vad vi gör =) Sele vid spårning. Jaktkoppel vid jakt och halsband annars för att summera på ett ungefär 🙂

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Knutte-love
2013-04-23 21:09
#5

Hehe, ops. Det svaret glömde jag. :P Okej. =)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

maay
2013-04-24 14:30
#6

Använder halsband till Emil. Men han har som #1 en tendens att dra i kopplet en hel del. Så ja kanske ska testa sele? :)

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Annons:
Knutte-love
2013-04-24 18:03
#7

Okej. :) det skulle du kunna göra. :( Jag gjorde allt med Danny och tränade väldigt mkt med honom. Men det fungeradeinte. Så du skulle kunna testa sele på Emil. :)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

maay
2013-04-24 18:13
#8

#7 Köpte en sele idag faktiskt, från Hurta!  Emil fyller 1 på lördag så det får bli en födelsedagspresent! :D

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Knutte-love
2013-04-24 18:17
#9

#8 åh en hurta!:D hoppas att den blir bra på honom då. :) Jag andvänder ett grönt hurta koppel på Danny och funderar om jag ska köpa en grön sele så det matchar. :)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

maay
2013-04-24 18:19
#10

#9 Ja, det får ja hoppas ^^ 

Okej, jo det tycker jag du ska göra (: Grönt koppel och sele är ju supersnyggt!

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Knutte-love
2013-04-24 21:44
#11

#10 du får gärna uppdatera så vi får veta hur det funkade för dej.=) Men det kan ta några veckor innan resultatet kommer. =)

Ja! =) Problemet är ju att dem selarna tycker inte jag ser lika bra ut som den jag har. =P Så därför velar jag. =))

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

maay
2013-04-25 07:13
#12

#11 absolut! Okej.. ;)

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Knutte-love
2013-04-26 18:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#12. JAg hittade en bild på Dannys sele på Google.=) Så tänkte lägga ut den här. =)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Annons:
maay
2013-04-27 09:17
#14

#13 nu är selen testad :) köpte en bröstsele till honom. Kände av skillnad direkt! Han lyssnar på mig på ett helt annat sätt! Tror han tycker den är lite jobbig nu till en början så vet inte om det kommer fortsätta så här bra? Haha ;) men vi får hoppas!

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Knutte-love
2013-04-27 11:38
#15

#14 Okej, Vad bra! =) Jag tror att om du berömmer honom och visar honom att han är duktig, så tror jag att du har större chans att han inte drar när han är van vid selen. =) Danny slutade ju att dra när han fick selen. Och jag tror att han tyckte att det va obehagligt med halsband, när det bara satt runt halsen. =)
Selen ändrade Danny helt. Han va lugnare på promenaderna. Så idag kan jag gå med honom lös på promenaderna! =) OCh han klarar av att gå med andra hundar. och det gjorde han inte förr.=) Så jag hoppas att Selen kommer hjälpa dej och Emil. =)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

SuperLimm
2013-04-29 12:53
#16

Jag använder sele mest. När jag går ensam kan jag ibland dra på henne ett halsband utan bekvämlighetsskäl. Hon går mycket bättre i selen och jag orkar hålla emot när hon drar bättre så hon inte kommer fram till det hon tänkt att äta (största anledningen till att hon drar). Går jag själv så drar hon aldrig  kopplet så då funkar halsband bra.

Mvh Linn

Knutte-love
2013-05-03 10:51
#17

Okej. =) Tur att hon inte drar jämt då!=)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Viccan92
2013-05-08 15:16
#18

Vi kör halsband när vi ska ut och träna och annars sele. Sele då får han göra som han vill ungefär. Men såklart inte dra eller springa till andra hundar. Men jag lägger mig inte i och vill att han ska göra saker och så utan vi bara går liksom och han får nosa runt.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Upp till toppen
Annons: