Annons:
Etikettänglahundar
Läst 2466 ggr
Emmyz
1/8/14, 10:55 AM

Saknaden efter sin cocker♥

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Innan jul så gick världens finaste svarta engelska cockerspanielhane bort, efter 9 underbara år i familjen. Trots att det nu gått några månader så kan jag inte sluta sörja. Känner mig helt förstörd. Fick någon typ av magsår eler liknande efter att han dog, då hans död var väldigt plötslig, jobbig och kom som en shock. Börjar lätt gråta och ligger vaken om nätterna. Kanske för att jag är ensam hela dagarna (pluggar distans) , och han har varit mitt enda sällskap. Han var en del av vardagen och mitt liv i 9 hela år. Har mist hundar förut, men det har aldrig varit såhär illa. Kanske för att han var "min" hund. Fasst nej, han var ingen hund för mig, han var som en familjemedlem, en bästa vän, en själsfrände. 

Aldrig varit med om en hund med så stor personlighet! Nu går mina funderingar till er som mist era cockers. Hur bearbetar ni sorgen? Och då man tar steget till en ny hund ( familjen funderar nämligen på att köpa en ny hund till sommaren) hur går det då? Blir man påmind om sin förra hund hela tiden? Jag skulle aldrig kunna tänka mig någon anna ras än cocker spaniel nämligen. Så OM det blir en ny hund så lutar det nog mot cocker igen… Det är nog som man säger "en gång cocker, alltid cocker"… Men samtidigt så funderar jag på om det är jobbigt att påminnas hela tiden om sin förra hund som man älskade så himla mycket. Kanske lätt att jämföra dom och kräva för mycket av den nya hunden?

Bifogar en bild på min underbara hund som nu finns uppe i himlen

Mvh EmmyBlomma
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus

min campbellsuppfödning ♥Eldängens


Annons:
lisinda
1/8/14, 3:57 PM
#1

Jag beklagar sorgen och jag förstår hur det känns. Jag förlorade min älskade cocker den 20 oktober. Jag sörjer fortfarande, sover dåligt och kollar bilder och videos på henne hela tiden. Jag fick bara tre år med henne och det var alldeles för kort tid. Gick på hundgymnasium och hon var alltid med. Skriver ner många minnen jag har med henne och sparar dem. Jag vill minnas allt med Bella. Jag har fått ut mycket av min sorg genom att kolla bilder och gjort en minnes video. Så jag förstår dig verkligen! Mamma vill köpa en ny cocker, men jag själv känner att Bella var min första och min sista cocker. Jag beklagar verkligen och skickar massa styrkekramar till dig

Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker  medarbetare cockerspaniel ifokus   

Emmyz
1/8/14, 7:53 PM
#2

Tack så mycket!🌺

Beklagar att Bella gick bort! Och 3 år räcker gott o väl för att man ska fästa sig vid dessa små underbara vovvsingar med så enormt stora personligheter! Har gjort ungefär samma saker, kollat på mycket bilder och gråtit floder. Kollat på video-filmer från då vi var o besökte uppfödaren och valde ut honom för över 9 år sedan, och andra söta filmer från då han var valp. 

Kan dock inte hjälpa av att må dåligt av att se andra hundar. Blir tex ledsen så fort jag ser en hund promenera förbi utomhus. Och då min faster tog med sig sin hund till våran "lill-jul" så bröt jag ihop totalt. Venne vad det är, men klarar inte av att träffa andra hundar. Har lite dåligt samvete över detta, eftersom att jag nästan blir arg och avundsjuk över att se andras hundar. Jag älskar ju hundar, och vill inte behöva känna mig arg och ledsen så fort jag ser en hund :C

Mvh EmmyBlomma
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus

min campbellsuppfödning ♥Eldängens


lisinda
1/8/14, 9:18 PM
#3

tack ❤️ ja hon betydde mycket för mig. har reumatism och hon varnade alltid innan jag fick ont så jag kunde behandla i tid och det lärde hon sig själv att varna mig. Vi hade ett otroligt starkt band.

Men det är väl bra att man får sörja så ycket som möjligt. Jag har bellas urna i mitt rum och kan sitta och titta på den och bara drömma tiilbaka och tappa någon tår. Men det känns bra att gråta också.

kan det inte vara för att du känner dig ensam och att de är jobbigt att se andra håller ihop med sina hundar? Det kanske är bra på ett sätt om ni skaffar en till hund. Men det är även viktigt att sörja

Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker  medarbetare cockerspaniel ifokus   

Ressu
1/9/14, 11:10 PM
#4

Beklagar sorgen!
Att bearbeta sorgen efter en familjemedlem är en långdragen process (som man ibland undrar om någonsin tar slut) Men smärtan avtar efter en tid och man börjar minnas de med en varm känsla. Man känner tacksamhet över allt vad de har tillfört ens liv. Sorgen kommer aldrig att försvinna helt, men som sagt den blir lättare.

En ny hund skaffar man när man känner sej redo. Det kan vara allt från nästan direkt till flera år efter (vissa tar aldrig mera), jag själv kan inte tänka mej leva utan hundar. Men man vet nog själv bäst när det är dags.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Ria74
1/13/14, 5:57 PM
#5

Beklagar verkligen, jag vet hur svårt det är att förlora sin bästa vän.

Det gäller att låta tiden ha sin gång och att tillåta sig att sörja.

Jag skaffade ny hund nästan direkt, kunde inte leva utan. Visst gjorde det ont i början när man jämförde sina hundar. Men sorgen lättar med tiden och man kan se tillbaka med tacksamhet att man har fått ha just den individen i sitt liv.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[fleppo75]
3/19/14, 2:56 PM
#6

ja förlorade min cocker tjej bella 6,5 år den 10 okt förra året, har inte riktigt kunnat fattat att hon inte finns hos oss mera, sörjer henne dagligen på ett eller annat sätt. Tror nog att ja alltid kommer sörja bella varje dag i bland mera och mindre vissa dagar. Men min gamle setter gubbe på 8 år har fått en ny liten cocker och leka med hemma :) Skulle aldrig kunna vara utan en cocker någonsin, dom är dom bästa hundarna som finns..

Tro nu inte ja jag inte älskar min setter för de gör ja men cockerns personlighet slår alla andras hundar med häst längder..

Skaffade min nya cocker tjej kanske 2 veckor efter min bella dog och det är det bästa beslutet ja tagit i hela mitt liv…

Annons:
Upp till toppen
Annons: