Annons:
Etikettträning
Läst 1034 ggr
Knutte-love
2/23/14, 5:45 PM

Tips önskas!

Hallå allehopa! 😃

Vissa av er vet vem jag och Danny är men inte alla, så kan ju tala om det. 

Mitt namn är Amanda Och jag har en Engelsk Cocker spaniel som heter Danny, som jag nys fick ta över utav min syster. Men Danny har jag alltid tagit hand om så vi har känt varandra innan jag fick honom! 🙂 Danny blir 3 år i mars och är en väldigt lugn hund som gillar läget om jag bara sitter ner. För då går han och lägger sej. 

Danny har Alltid haft andra hundar i huset. Antigen så är det min systers Flat Coated Retrievers eller mina kompisar (som även har varit inneboende ett tag) två små blandraser. Så vi har inte engargerat oss i träning så utan vi har mest varit ute och lekt med dem andra hundarna eller tränat sånt han kan redan. 😛 

Men nu är det så att mina kompisar har flyttat och min syster har också flyttat så nu är det jag, min mamma och Danny hemma. Och då tänkte jag ta och börja träna mkt oftare med honom så han får göra något annat än att sova hela tiden vi är inne. 😉 Men eftersom jag har fruktansvärt dålig fantasi och har haft ett tag så skulle jag vela ha lite tips på vad jag kan göra med Danny och som är roligt! 😃Och självklart frågar jag er eftersom ni alltid kommer med bra svar! 👍

så vad kan jag lära Danny nu?

Han kan stänga luckor, vinka, dansa, sitt fint, vacker tass, andra(vänster tass), Hopp och nästan att gå åttan runt benen. 🙂

här är länken till ett av Dannys "Trix" som han tycker är super roligt.🙂

Jag behöver tips på allt man kan göra och lära sin hund! 😃

Tack på förhand!

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Annons:
LuLeLo
2/23/14, 6:35 PM
#1

Varför inte börja träna på någon sport, som agility eller rallylydnad? Och gå kurs i din brukshundsklubb? Att gå kurs är superroligt tycker jag, man lär sig mycket, lär hunden mycket och träffar nya vänner. Rekommenderas starkt :).

Tass Josephine

lisinda
2/23/14, 6:36 PM
#2

lär han rulla runt, städa, apportera, vad olika föremål heter :)

Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker  medarbetare cockerspaniel ifokus   

Knutte-love
2/23/14, 9:14 PM
#3

#1 Jag är ingen kurs människa. Jag hatar att vara social med människor. Och eftersom jag inte tycker om mitt utseende så är jag otroligt rädd för att göra fel. Så då får jag inte ut så mkt av kursen. 🤪 Jag gick en Klickerkurs med Danny när han va yngre. Och det var roligt i slutet när jag inte skämdes för att vara den enda som tränade. 😛 Så hade jag varit mindre rädd för att vara social så hade jag garanterat gått en kurs! Särskilt om jag visste att jag vågade gå ut och tävla i det jag vela göra.😉

#2 Rulla runt tänker jag nog vänta med. Då Danny ÄLSKAR att rulla runt. 🤪 Apportera har jag försökt med faktiskt. Men jag har inte tålamodet med att försöka igen! 😕 Men det va riktigt bra tips! Det där med vad föremål heter ska vi prova, samt ska vi prova att städa. 😃

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Ressu
2/26/14, 3:49 PM
#4

Rallylydnadsskyltarna finns på nätet så de kan man printa ut och träna själv. Man kan också bygga egna hinder om man vill hålla på med agility. Mao man måste inte gå på kurs för att träna något =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Rias
2/26/14, 9:58 PM
#5

Att spåra tycker både jag och min cocker är kul!

Knutte-love
2/27/14, 12:40 PM
#6

#4 Det kan vi testa! =D Du är inte så dum du inte.😂 Agility hinder har jag några stycken. Sedan min syster hade sin första Flat som jag tränade Agility med! =D

#5 Jo, det tycker Danny om. Men inte jag. =P Eftersom jag inte fattar så mkt av det.=P

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: