Annons:
Etikettträning
Läst 3543 ggr
taylor__lambert
4/20/14, 9:30 PM

Hur ska jag lägga vikten?

Hej, min cocker hane på 4 år lägger ca 80% av sin kroppsvikt på höger framben, detta har resulterat i att han då och då får ont och börjar halta på en kort enkel promenad. Jag undrar om jag kan ha en klövje väska med tyngder på bara ena sidan, vilken sida ska jag då lägga tyngderna på? Han har blivit masserad av en del och de har sagt att han lägger mycket vikt just på det benet men de visste inte riktigt hur man kunde åtgärda problemet, jag har funderat att rådfråga en vet, men har just nu inga pengar så tänkte ta en koll här och se om någon vet ett bra sätt.

Tack för svar :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Ressu
4/22/14, 1:56 PM
#1

Hejsan!
Många veterinärer ger även råd via telefon, speciellt om man har en "egen" veterinär som man vaccinerar hos och gör sina andra ärenden hos.
Dock skulle jag ju rekommendera att du kollar så snabbt som möjligt upp varför han lägger för mycket tyngd på just det benet. Kan ju vara att problemet ligger i ryggen eller länden.
Sedan skulle jag rekommendera simning istället för väskan till en början så alla muskler har en chans att börja jobba "rätt". Dessutom så är inte problemet i frambenet utan då t.ex i ryggen så kan det bli värre av väskan.
Lycka till, hoppas det reder sej!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

taylor__lambert
4/22/14, 6:18 PM
#2

#1 Tack där, nu när jag tänker efter så gick han en aning bättre när han simmade, så kan nog vara ryggen som spökar :p

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Ressu
4/23/14, 11:20 AM
#3

Hoppas det reder sej för er!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Upp till toppen
Annons: