Annons:
Etikettbeteende
Läst 1587 ggr
Asja
5/28/14, 5:15 PM

Kissar över hela golvet

Nu får ni komma med alla ideer tips och råd ni bara kan för jag håller på att bli galen på Morris! Han är nu 5 månader och detta beteende är inget nytt utan han har hållt på med det i ett par månaders tid. Varenda kväll, och bara på kvällen, går han och kissar i hallen. Han kan ha varit ute nyligen och kissat, det spelar ingen roll. Han är helt rumsren i övrigt. Varför gör han såhär och hur får jag stopp på det? Han kan alltså ligga hos mig i soffan, hoppa ner, gå ut i hallen och gå-kissa och dedan komma in och lägga sig hos mig igen. Snälla hjälp oss!

Annons:
Knutte-love
6/1/14, 4:32 PM
#1

I höstas så flyttade två kompisar in med sina hundar. Dem va rumsren i stugan dom bodde i tidigare. MEn problemet med att ena kissa inne kom när dem flyttade hit, och det försvann aldrig. Det va den äldsta av dem två hundarna. En olycka kan hända, Men detta va ingen olycka dem gångerna hon kissade inne. Va man själv här med dem så gjorde hon inget inne. Utan då kunde hon hålla sej utan problem. Vi började då komma på olika knep för att få henne bli lugn inne då hon hade svårt att koppla av. Så vi började klicker träna mer på allvar och ta en kiss promenad på kvällen. Och en riktig promenad på dagen. Vi tränade även Agillity när vädret tillät det. Och inne så slutade vi att leka med henne och hon fick bara leka ute under en tid. Och efter ett tag så slutade hon med att kissa inne. =) 

Det jag vela komma fram till egentligen är.. Aktiverar ni honom mkt eller inte så mkt. Jag behöver inte aktivera min cocker hane så mkt och det är jag glad över. =) 

Tänkte om det kunde vara så att han går till Hallen och kissar för att han har tråkigt eller vill protestera emot något som har ändrat. =)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Asja
6/1/14, 10:17 PM
#2

Det är lite olika hur mycket han blir aktiverad, vissa dagar blir det just inget alls, han leker själv när han har lust och sedan vilar han. Andra dagar kör vi lite lydnad, en prommis, lite lek i trädgården. Oavsett vilket så kissar han. Till och med om vi varit ute i trädgården hela dagen och han har sprungit fritt som han velat kissar han inne. Men bara för att jag skrev här så har vi haft två kiss-fria dagsr, jag hoppas det håller i sig!

Knutte-love
6/3/14, 2:09 PM
#3

Okej. DÅ kan det ju inte vara det jag tänkte på. 😛

Hoppas verkligen att det håller i sig så ni/du slipper problemet! 🙂

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Emlielki
6/8/14, 10:45 PM
#4

Om ni inte fått bukt på det än så bör ni prova med att lyfta ut honom när han ska gå och kissa i hallen. Speciellt om ni nu kan se ett mönster så är det lätt att förutse när han är på väg att kissa. Då lyfter ni bara ut honom och berömmer honom ute. precis som när man tränar rumsrenhet överhuvudtaget.

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Asja
6/9/14, 9:06 PM
#5

Han har självmant slutat med detta beteende nu, tack och lov. Hade jag vetat att han tänkte gå ut och kissa i hallen hade jag såklart släppt ut honom men saken var ju den att han kunde gå ut i hallen 10 ggr utan att göra något men den elfte gången kissade han. Och jag är inte mer än människa, jag tänkte inte på att han gick ut i hallen alla gånger, han struttar ju runt och har sej hela tiden :-)

men som sagt, problemet är ur världen.

Upp till toppen
Annons: