Annons:
Etikettkennel-valpar
Läst 2015 ggr
taylor__lambert
6/8/14, 4:12 PM

VALPAR!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Sorry men alltså jag måste få utlopp för mina medfödda beteenden) Alltså jag har fått värsta valp nojjan just nu, vill verkligen, verkligen, verkligen ha en till cocker! Men denna gång ska det ske på rätt sätt! Har hittat en grymt snygg hanne i rätt färg och även två tikar i samma färg, de verkar dock vara släkt på ett eller annat sätt i deras stamtavlor, men alltså jag vill ju ha en hund nu! Men jag kan inte :/ kan man inte typ säga till uppfödarn att "du jag vill ha en cocker valp, tik ifrån din hane och denna tiken, men inte förän om 5 år, lol kan man inte bara göra såå? Jag vill så gärna ha ifrån dessa fantastiska föräldrar och jag hoppas på att valparna får samma färg som föräldrarna. Gaaaaah Goin grazy, puppy crazy!!! Just nu har jag en Cocker hane S på 4år men alltså varje dag jag ser andra cockers ute blir jag liksom helt galen, har inte velat ha valp förän nu efter fyra års tid med min cocker. I vilket fall vill jag ha en VS tik, vad jag tänkt göra med henne är freestyle, agility och utställning. Här har jag hittat en snygg pappa S62561/2008 och en snygg mam-ma/or SE41403/2011 S57281/2001 Någon annan som fått cocker-valpis-sjukan?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
LuLeLo
6/8/14, 4:47 PM
#1

Fastna inte bara för utseendet på föräldrardjuren. Släkten bör även vara frisk från de rastypiska sjukdomarna, som HD och ögonsjukdomar, plus att de alla ska vara trevliga. Eftersom du dessutom ska ställa ut är det bra om det har gått bra för släktet i ringarna, och det är dessutom alltid bra med en trevlig uppfödare som kan lära dig trimningstekniken och hjälpa dig genom hundens liv. Men ifall du har tänkt på allt detta och dessa hundar uppfyller alla dina kriterier så önskar jag dig lycka till! Alltid roligt med en ny valp! Jag kan inte titta på föräldrarna nu, men ska göra det om en stund.

Tass Josephine

LuLeLo
6/8/14, 4:47 PM
#2
taylor__lambert
6/8/14, 5:16 PM
#3

#1 Tack för lyckoönskningen :) joda, mycket fick jag lära mig från mitt första cocker köp, mer oseriös uppfödare kunde man nog inte ha hittat om man ens försökte, så många fel att det bara skriker om det i min nuvarande cockers bakgrund, men dessa individer verkar ha en bra stamtavla, UA på det mesta, inga ärftliga sjukdommar. Det ända jag såg som KAN vara ett problem är att de finns en individ som är släktmed en annan individ… Jag vet exakt vilka hundar jag absolut inte vill se i stamtavlorna just pga av hur det har gått för de i min hunds kull, alla är i stort sätt psykohundar, kan bero på aveln, eller något uppfödaren utsatte dom för, vet inte. Men en sak är säker, jag vet hur man nogranny kollar upp en förälder nu, vad jag kan se så har hannen en del titlar, sånna som jag gärna vill se i min valps stamtavla. Men så kommer det här med att jag inte kan ha valp nu, utan om minst 5år frammåt, vilket då kan resultera i att föräldra djuren inte ens lever eller avlas på längre pga åldern :/

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

LuLeLo
6/8/14, 6:32 PM
#4

Tiken född 2001 lär inte leva om 5 år, men hanens uppfödare känner jag :). Hon har trimmat vår Lotus en gång och är en jättetrevlig och go´människa! Du kan säkert prata lite valpplaner med henne, hon blir nog bara glad över att få prata med engagerade valpköpare :). Dessutom är hon väldigt seriös och bra, hon brukar hjälpa sina valpköpare med trimningen och kör hälsokollerna som man ska på sina hundar. 
Skicka ett mejl, det har hon nog inget emot!

Tass Josephine

CockerDelight
6/9/14, 8:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Visst är det mysigt med en ny cocker-familjemedlem! Själv har jag en fantastisk svart tik som förhoppningsvis snart ska bli mamma för andra gången 🙂 Hon är parad med en tysk/dansk hane, som är brun med tanteckning. Följ gärna dräkighets, och den förhoppningsvis kommande, valpbloggen: www.sheilakenobi.blogspot.se. Vår kennel heter kennel Cocker Delight. 

Annars brukar jag göra som "LuLeLo" och ta kontakt med de olika uppfödarna för att dels få veta mer om hanen/tiken och dels få höra om tidigare kombinationer gjorts.

Lycka till med valpsökandet!

taylor__lambert
6/9/14, 12:19 PM
#6

#4 nej precis, vilket är väldigt synd, plus det att den nog redan nu är för gammal för avel :p Jo hade nog tänkt att skicka iväg ett mail till hannens uppfödare, för alltså han är ju bara så grymt snygg att jag nästan dör! Kul att någon kan ge hänvisning till en viss uppfödare, det brukar oftast tyda på att det är en bra och seriös kennel :) #5 Jag var inne för någon dag sedan på Cocker Delight's kennel, men jag är just nu mer intresserad av en VS cocker, helst ska inte någon av min nuvarande cockers förfäder finnas i min blivande valps stamtavla, inte heller bör rött finnas i de 3 första generationerna, inte för att alla förfäder där är helt fel men med tanke på hur min cocker pojk är till sitt märkliga lilla sätt vill jag inte riskera något.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: