Annons:
Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 1582 ggr
[Bettanbop]
3/25/15, 4:55 PM

Ful nos

Hej 👋

Jag har en Amerikansk Cocker som är 9 år. Hans nos har alltid varit så konstig. Den ser "skorvig" ut, torr och knölig.

Skulle ha tagit ett kort på hans nos😛 men är det en vanlig åkomma bland Cockrarna?  Har ni lika på era voffsingar eller är det bara min? Han har inte ont och har luktsinnet kvar.

Annons:
Ria74
3/25/15, 6:26 PM
#1

Min engelska cocker har alltid haft skorvig och torr nos. Ibland får jag för mig att smörja in den, men hon verkar inte ha problem med att den är torr.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Bettanbop]
3/25/15, 6:41 PM
#2

Tack Ria👋 Då är Elvis inte ensam med sådan nos🙂  Jag har ibland  också smörjt in nosen på han, men han blir mer störd av det än att ha en torr nos. 

Tänkt om någon hade ett bra tips på vad man kan göra åt den eller föreslå någon mirakel salva😃

Ria74
3/25/15, 6:45 PM
#3

Jag har smörjt med rapsolja och det har funkat ett tag. Men hon gillar det inte något vidare 🤐

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

pernillaoscarsson
3/25/15, 7:53 PM
#4

Bazzes nos är också torr och skrumplig ute i kanterna. Inte heller han verkar ha några större problem med detta. Satt faktiskt och sökte efter tips om detta igår och hittade att man först kunde badda nosen med ljummet vatten för att den skulle mjukna upp. Sedan smörja in den med vad man nu vill smörja in den med. Jag tog vad jag hade hemma, helosansalva. Visst är den fortfarande skrovlig men inte alls så torr som innan. Tänker fortsätta smörja in på samma vis några gånger till och se vad som händer.

[Bettanbop]
3/25/15, 9:03 PM
#5

Då väntar vi på vidare info om hur det gå🙂

Emouse
3/28/15, 7:24 PM
#6

Lipton har också ganska torr nos, eller innan jag började smörja. Cocker har ganska lätt till torr nos, brukar använda babyolja på nosen då han inte gillar raps eller krämer.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
Viccan92
4/1/15, 5:05 PM
#7

Så var min amris med så jag smörjde in med vaselin och då höll den sig fin. Men man får hålla på hela tiden.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

SuperLimm
4/8/15, 10:18 AM
#8

Min kunde vara det förr när hon åt torrfoder men idag när hon äter färskfoder har hon inga problem med det. Inte ens trampdynorna är det minsta nariga (de brukar alltid vara det, framförallt på vintern men denna vintern har de varit hur mjuka som helst). En animalisk olja eller typ lammfett på maten kanske kan hjälpa? :)

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: