Annons:
Etikettbeteende
Läst 1714 ggr
Emouse
2015-05-11 21:31

Framsteg och bakslag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Lipton har blivit 10 månader redan. Han har ju problem ute med kontakt. Jag vet helt ärligt inte vart jag ska börja även om jag har tränat problemhundar och tävlat lydnad på elitnivå sedan barnsben. Han är helt okontaktbar, kollar inte ens på mig även om jag hoppar, skriker, lockar med Godis eller något. Han har endast blicken framåt, nosen i backen och sliter allt vad han har i kopplet utan framsteg med olika metoder.. Han får ju lov att lyssna snart innan han sliter sönder sig själv utomhus. Sele kan vi inte ha P.g.a att då sliter han ju ännu mer och då får jag ju riktigt ont i armen. Jag hoppas att han växer ifrån det med träning, träning, träning! Däremot så har han blivit jätte lugn inomhus vilket han inte var förut. Han är jättegosig och mysig, lill killen❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
Knutte-love
2015-05-15 13:26
#1

hm, låter exakt som min Danny. DEt enda som fungerade på honom va att tvärvända i kopplet när han tänkte dra och gå åt det hållet och tvärvända igen och fortsätta promenaden när jag fick uppmärksamheten det lilla stunden. När Danny blev ca 3 1/2 så lugnade han ner sig och kan idag gå i koppel utan strörre svårigheter. 

Har du provad det jag nämnde? Det är en väldigt bra metod. och behövs det så kan du ju prova att snurra runt, runt och se om det blir bättre :)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Emouse
2015-05-15 17:26
#2

Ja, det har jag ju.. Antar att det kommer med åren!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Knutte-love
2015-05-16 17:16
#3

Aha, ja, då har inte jag några ideer kvar tyvärr. det va det enda som fungerade på Danny. 

Ja han kommer nog landa runt 3 års ålder. s¨det är bara att fortsätta träna och hoppas att han landar på alla fyra tidigare än dem flesta cockrar :)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Upp till toppen
Annons: