Annons:
Etikettpälsvård-skötsel
Läst 2295 ggr
Cockerspaniel
2015-05-16 14:15

Grums från ögonen!

Hej! Min mammas hund har under de här senaste månaderna fått väldigt mycket Grums från ögonen. En vit klibbig sörja som rinner från ögonen hela tiden så vi får tvätta bort var och varannan timme med ljummet vatten! Hon har aldrig haft problem innan och jag frågar mest efter om ni har samma problem och vad det varför det blir så? Känns onödigt att ringa vet. om en sak som inte påverkar henne på något sätt :) Så ännu en gång, är det samma för era hundar? :)


Annons:
Ria74
2015-05-16 17:55
#1

Ibland får Bella gegga i ögonen, jag har fått för mig det är när hon varit ute mycket så det har blåst i ögonen på henne. Men jag vet inte, bara en tanke jag har :)

Vi har varit hos veterinär för andra grejer och sagt det om ögonen också, men dom har bara sagt att för vissa hundar är det så.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Cockerspaniel
2015-05-16 19:00
#2

#1 Jaha, så det är med andra ord inget att oroa sig för? Det är bara att se till att tvätta ordentligt så det inte klibbar igen! :)


Ria74
2015-05-16 19:11
#3

Enligt vår vette så var det inget att oroa sig för :) men när ni ska dit nästa gång för vaccination eller liknande kan ni ju ta upp det så får dom kolla på de.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Cockerspaniel
2015-05-16 19:50
#4

#3 Ja jag får säga det till mina föräldrar om det så de vet! ^^
Tack för hjälpen i alla fall! :D


Hamsternsara
2015-06-16 20:04
#5

Min amerikanska cocker spaniel har det varje morgon och det är normalt (iaf för amerikanska) så för amrisar är det inget att oroa sig för :)

Cockerspaniel
2015-06-18 08:48
#6

#5 Vad skönt att höra det!
Första gången vi är med om det och då blir Lissie 5 år i år! :p


Annons:
Emouse
2015-06-22 12:30
#7

Lipton brukar sällan ha kletiga ögon. Kletiga ögon kan bero på vind eller irritation såsom att ögonfransar ligger på ögat, det inre ögonlocket har vikt sig eller liknande. Är ögat rött skulle jag uppsöka veterinär för att få någon salva eller tvätt utskrivet. Det är oftast inte allvarligt:) Ser man ingenting ovanligt förutom klägget så är det inget du behöver göra förutom att tvätta bort det:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Cockerspaniel
2015-06-26 19:27
#8

#7 Kollade hennes ögon när kletet kom men det finns inga ögonfransar eller ögonlock som vikt sig så jag antar att vinden irriterar! :p


taylor__lambert
2015-07-17 23:54
#9

på min grabb rinner det konstant. Jag tror att det är ögonfransarna som åker in i ögonen sen har han synfel också. Även om vi inte ser att det är ögonfransarna så känns det som den ända förklaringen.

 Men även skräp kan irritera ögat, vind eller en skada på ögat.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: