Annons:
Etikettkennel-valpar
Läst 1049 ggr
inst74
2/7/16, 5:35 PM

Lämna 4 mån valp 1 v hos uppfödaren?

Hej, Vi ska på semester v 8, resan bokad innan vi skaffat valpen. Han blir 4 månader v7. Uppfödaren tar gärna hand om honom, de har bra hundgård och flera egna cocker spaniel hundar, mamman och storebror bl a. Min oro ligger i att uppfödarna jobbar och kommer hem på lunchen, det skulle innebära att valpen, vi aldrig lämnat ensam, och precis börjat ensamhetsträna, skulle vara med andra hundar, men ej med människor 8 h om dagen. Uppfödaren ser inte detta som problem, mamma kommer ta hand om honom och att han är med flocken kommer göra att han mår bra. Men jag är orolig. Kan detta fungera? Tacksam för råd.

Annons:
Fridaaaa
2/7/16, 5:36 PM
#1

Jag tycker inte man bör göra det. Hunden behöver ensamtränas först enligt mig. Annars är risken att man får problem med det sen

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TjockaBerta
2/7/16, 6:24 PM
#2

Min uppfödare sa att det bör gå sex månader innan hen träffade hunden igen. Då har den glömt hen och vet var den hör hemma.

Det är bra att valpen känner sig hemma men det kan bli bakslag när ni kommer hem.

>>>Malum domesticum<<<

inst74
2/7/16, 7:13 PM
#3

Tacksam för era svar - hoppas fler delar sina erfarenheter, då varje råd får mig att tänka igenom detta på nytt, med målet att ta bäst beslut för hunden.

Ria74
2/10/16, 9:12 PM
#4

Jag hade inte gjort det. Anknytningen dom första månaderna med det nya hemmet är viktigt och det känns som det kan bli uppslitande på nytt om han ska skiljas från mamman ingen förutsatt att mamman vill ha valpen tillbaka.

Bellas mamma morrade så fort hon såg sina valpar efter ett par veckor sen vi hämtat henne.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Emel
2/12/16, 3:49 AM
#5

Skulle inte vilja lämna min hund i hundgård. Dock ror jag inte det är någon större fara att lämna bort valpen en vecka till någon som har ungefär samma rutiner som ni.  Har ni inga barn och hunden är van att bo inne alltid (förutom promenad) skulle ag försöka hitta nån som kan uppfylla de kraven samt nån ni litar på tycker jag det är ett mycket bättre alternativ än uppfödaren.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

isblixt
2/12/16, 9:35 PM
#6

Hur är valpen i sitt sätt? Självsäker? Jag hade inte sett det som ett större problem, valpen kommer antagligen in i flocken snabbt. Tror absolut inte det kommer skada valpen för resten av sitt liv. 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: